RememberMalin

Alla inlägg under december 2012

Av Malin Lussmann - 24 december 2012 00:01

Om exakt 6 minuter i skrivande stund är det julafton. Sex minuter kvar att uppskatta dagen före julafton. Mina ben är ömma och hårlösa, mina naglar glänsande röda och mitt hår nytvättat. Där nere ligger julklappar, och ute står en gran och väntar på att bli klädd. Vi ska inte ha en stjärna i toppen förresten, vi ska ha Michael Jackson...
Jag och Stina (min syster) kollade just på The Holiday. Åh, jag älskar den filmen, den är så perfekt! Oavsett om man känner sig nere eller jättelycklig är den underbar, man blir så glad! Och att Jude Law är med och är sanslöst vacker gör ju inte heller saken värre...
Oj, nu är det en minut kvar till julafton. NEJ NU SLOG DET ÖVER, GOD JUL!!

Av Malin Lussmann - 21 december 2012 16:14

Jag sitter och läser SOLO. Om jeans för 1 300 kronor och "måste-ha-accessoarer" i vad de kallar Sveriges bästa, snyggaste och varmaste tjejmagasin, och märker hur jag blir mer och mer irriterad. Det är sådana kontraster i världen! Folk blir fortfarande jagade och dödade för sin tro, barn lever hårda liv utan mat för dagen och tvingas arbeta i olämpliga miljöer, folk blir våldtagna! Och här sitter jag och bläddrar i en tidning, där det på reklamannonser ligger supersmala, jättevackra unga kvinnor med glansigt hår, utstickande kindben och kläder som inte lämnar mycket åt fantasin. Så sjukt. Det gör mig så arg att vi bara sitter här och vet om världens orättvisor utan att göra särskilt mycket. Och det här med killen som stal nakenbilder av Scarlett Johansson, vad fick han? 10 års fängelse och en massa dollar i böter. Skulle straffet vara lika hårt om det drabbade en kvinna som inte var känd? Och hur mycket får man i fängelse om man våldtar ett barn? Kanske tre år om man har otur. Så det är alltså värre att hacka datorer än att våldta oskyldiga, skyddslösa barn? Ursäkta, men hur tänkte man då?
Världen är uppochner.

Presentation


Jag heter Malin och är 14 år. Jag föddes i Schweiz, men har bott i Sverige sedan jag var 4. Mitt största intresse är våra (mina och syrrans) djur, jag fotar även en hel del med min Canon EOS 1000D. Jag läser en massa och lyssnar på musik, mest Michael Jac

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards